©Beeldadvies

Voor het goede gevoel gaan

Willem-Baart-thumb-01De crisis is voor wat betreft de bouwbranche nog niet voorbij. Veel bedrijven, zeker de grotere, zijn in de ban van saneringen en reorganisaties. Aansprekende nieuwbouwprojecten, of het nu woning- of utiliteitsbouw betreft, komen nog steeds maar mondjesmaat van de grond. Toch is het niet voor elke aannemer kommer en kwel. Want werk is er namelijk nog steeds, het heeft zich alleen verplaatst.


Voor het goede gevoel gaan

Natuurlijk willen wij met Werk-kracht.nl nieuwe woningen en bedrijfspanden bouwen. Echter, ons werk concentreert zich nu voornamelijk op verbouw, onderhoud en renovatie, dat is waar de markt nu om vraagt. De 6 procent BTW-regeling heeft de particuliere sector een goede impuls gegeven. Het had alleen praktischer geweest als een complete verbouwing onder de regeling had gevallen.

Dat het allemaal niet vanzelf gaat en het werk niet komt aanwaaien is prima, want bedrijven als het onze, die bereid zijn op pad te gaan en het werk op te zoeken, kunnen ook in deze tijd een prima boterham verdienen. Het beleg komt daarna vanzelf.

Wekelijks maken wij voor vaste klanten en potentiële klanten prijsopgaven. Willem-Baart-thumb-03
Een offerte, onderbouwd met een goede en degelijke begroting en een realistische planning, heeft kans van slagen. De prijs is in de meeste gevallen nog steeds leidend, maar steeds meer opdrachtgevers gaan ook voor het goede gevoel. Gelukkig kan ik uit eigen ervaring spreken. De grootte is niet belangrijk, want vele kleintjes maken ook een grote. Kwaliteit is het belangrijkste van bouwen. Vervolgens ben je zijn of haar sparringpartner om uiteindelijk tot het beste resultaat te komen. Nadat de offerte en de planning zijn doorgenomen, gaan onze medewerkers van start.

En dan: schoon en veilig werken, snelheid, behulpzaam zijn, tussentijdse wensen honoreren en uiteindelijk tot een oplevering komen, waarbij het project tot in detail is geconstrueerd, precies zoals gevraagd. Bij de oplevering blijkt of vakmanschap nog altijd meesterschap is. Ik durf te zeggen dat dat bij ons werk het geval is.

Dat is dan ook de allerbeste reclame die je je als aannemer kunt wensen: een tevreden klant. Tevreden en ontevreden klanten hebben namelijk een overeenkomst: ze zeggen het voort. En in ons geval heeft dat al menig nieuwe opdracht opgeleverd.

Nog even terugkomen op de crisis. 2011 is het derde crisisjaar voor de bouw- en vastgoedwereld. Persoonlijk denk ik dat ook de bouwwereld de crisis aan het einde van dit jaar gaat afsluiten en dat 2012 de eerste duidelijke tekenen van verbetering gaat opleveren. En dan? Dan zullen ook grote projecten weer het levenslicht gaan zien. De grote bedrijven gaan weer grote dingen doen en Werk-kracht.nl? Ons bedrijf zal daarvan zeker profiteren, maar dat betekent niet dat we de kleinere opdrachten minder gaan waarderen. In tegendeel, wij gaan voor tevreden klanten voor voldoening, voor het goede gevoel, voor waardering en dus voor kwaliteit.

En dan kom de rest van zelf.

Willem Baart

 

 

Brandveiligheid

Brandveiligheidcheck?

Gecertificeerde afdichtingen volgens NEN 6069-2005?

BEL ONS: 0172 - 427080

Kosten besparen?

Kosten besparen!

Wij komen gratis langs!

Bel ons voor gratis advies

BEL ONS: 0172 - 427080